Äventyr

Hej
Jag kom hem senare på torsdagen från stöten. Men jag har inte haft ork att skriva förns nu.
Ja, jag ska väl berätta lite om resan.
Innan jag börjar så ska jag 'säga' två saker.
Det är lättare att åka snowboard än skidor. Skidor är så lätt att trasla in sig i och om man ramlar, ramlar man tills backen är slut och det är typ omöjligt att resa sig upp. Jag har åkt skidor sen jag var väldigt liten så jag är ingen nybörjare. På snowboard är jag nybörjare, men en bra en. Jag kan åka superbra nu, snabba svänger och allt. Har tillochmed åkt svarta backar. Med snowboard är det lätt att stanna om man ramlar, plus att man ramlar nästan alldrig. Förutom om den tar tvärstopp så man flyger framåt eller bakåt.
Den andra saken är att jag NÄSTAN bröt armen och svanskotan var lite tillbuklad.

Vi kom upp på kvällen och när vi fixat allt var ju bakarna stängda. Men det hindrar ju inte en från att åka stjärtlapp och minipulka i bakarna. Shit vad det gick, det gick så himla snabbt och snön for runt. Men vi åkte inte precis i world cup baken där två stycken dog förra året för att dom åkt pulka ner..men dom var ju ioförsig fulla. Dagen därpå var man ute på brädan och fladrade. Man hade ju inte riktigt fått kläm på åkningen. Men andra dagen, då ni, då for man fram som ett proffs. Sista kvällen bästemde Amanda och jag mig för att göra något. Så vi fixade oss och gick ut. Det var ju helt DÖTT !! Vi hade verkligen ingenting att göra, misslyckat men vi hade väldigt kul. Vi tänkte fråga en om vi fick åka med i pisstmaskinen men vi han inte gå fram. Så då bestämmde vi occ för att gå och köpa en dricka i en sån därn automat medans vi väntade på nästa pisstmaskin. Men vi var tvungna att växla pengar så vi gick in på en resturang/pub/afterski..vi frågade om hon i garderoben hade växel,  men det hade hon inte så hon sa att vi skulle å ner till puben och växlade. Så vi gick ner och växlade och gick ut, men hallå, hur dum får man vara vi var ju inne på puben varför gick vi ut. Det var ju vakter och sånnt som kollade så man hade leg och så..men vi var ju redan inne ´när vi växlade pengarna.
Sen gick vi ut och drack våran dricka, min var skitäcklig. Sen precis när vi bestämmer oss för att gå in, då kommer en pisstmaskin. Så vi vinkar till den och Amanda går fram till den och vinkar, men hon vet inte hur hon ska prata med honom i pisstmaskinen för det var ju inget nervevbart fönster så han vinkar tillbaks och kör iväg. Snacka om att vi blev dissade. Så vi gick hem och åt souer cream onion chips.

Hoppas att ni orkat läsa allt, om jag skulle skriva om hela resan så skulle det bli en hel bok så jag tror jag struntar i det.

Någon som läst allt ?
Det var väldigt mycker snö, där vi var 50-80 cm (ca).
Jag ställde mig inte precis och mätte med tumstock ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

HAHA det var en kul resa! Sjärtlapps åkning i 180 km/tim,coola snowboard åkare va blivit, flirta med pistmaskin killar och dricka Coca Cola i Puben! YES! :D HAHA Längtar redan till nästa! Ha det bra tills vi ses Nicoline, Puss på dig!

2009-02-22 @ 14:46:18
Postat av: Lisen

Hehe era busar :D Syns i morron! =)

2009-02-22 @ 19:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0