Hej

Nu är jag hemma från Grenoble.
Det var en riktigt seg resa med bilen efter att vi kört över bron mellan danmark och sverige.
Det känndes som att kilometrarna var 1 mil istället för 1000 meter. Nu är jag iallafall hemma, helskinnad och allt.
Det var en skön resa och vi har gjort mycket. Det är ju inget minus att det var varmt och härligt. Mellan 20-27 grader varje dag om jag mins rätt. Åkte skidor i alperna 2 gånger. Den anndra gången vi skulle åka skidor så åkte vi till ett annat `berg´än vad vi var på första gången. Till våran förvåning så fanns det knappt någon snö kvar. Så vi fick åka till samma alpberg som gång nr 1. Och vad som hände där ojoj. Skråande, sölig lift och smöriga svarta backar. Det var det vi fick uppleva på vägen ner till bilen.
Jag fick jätteont i öronen första skidåkningen när vi åkte ner med 'ägget'. Så denna gång skulle vi åka ner för hela berget. Från topp till tå. Då snackar vi många tusen meter. Så vi åkte fel och fick skråa genom barnbackarna. Sen så kommer vi till en svart smörig backe där lite gräs kom då och då för att vi då var på lägre höjd.
Annars så var det suverän skidåkning.
Vi stannade i Loussan. Det var så himla fint där. Mysig stad. 
Nästa resa utanför sverige blir till Lonon med konfirmationsgruppen. Det är i mitten av maj eller i slutet av maj, har inte datumet i huvudet. 

Hur har erat lov varit ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0