Workout-how?

Visst är det riktigt jobbigt att träna ibland? Visst sitter man hellre framför datorn än går och springer när det är lite regnigt utanför.

Några tips som verkligen funkar om du som jag vill träna är:
1. Om du bestämt dig för att träna, gör det! Tvinga dig! Du kommer känna dig duktig efteråt, även fast du kanske bara tränade i tio minuter.
2. Om du bestämt dig för att springa 10 minuter utan att stanna, gör det! Om du ger upp känns det dåligt, sätt därför inte upp för svåra mål.
3. Häng inte upp dig på siffrorna på vågen! Muskler väger mer än fett. Sen jag började träna har jag blivit tyngre men jag ser ju att fladder är borta!
4. Ät och försök äta regelbundet men det är okej att unna sig godsaker, det kanske slinker i en kaka eller två varje dag i min mun.
5. Se till så att inget sitter i vägen när du tränar. Inget ska kli, inte skava och hörlurarna får inte glida ur öronen. Då blir du sur och grinfärdig istället för endorfinglad.

Efter två veckors regelbunden träning kommer du vilja träna utan att tvinga dig själv!
Att träna är en process så ge inte upp direkt!
Vardagsmotion! Gå ut med hunden, spela fotboll med kompisar, cykla på cykeltur, hoppa studdsmtta, dansa till favoritmusiken, ta en tur på långskidor, åk skridskor med vännerna!


Om du är som jag och gillar att ha kul när du tränar är friskis och svettis faktiskt ett riktigt bra alternativ. Där kan du välja mellan olika saker som dans, mellanpass, boxning core mm. Det är inte dyrt och du tränar kondis och bygger fina muskler!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett klassiskt pass jag brukar köra:
Springa/gå 20-30 min.
Styrketräna med kroppen, utan maskiner 10-15 min.

En perfekt start på dagen: Havregrynsgröt med jordgubbsylt och mjölk.

Träna aldrig hungrig, du orkar inget då, du blir bara slapp och frustrerad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0